maandag 30 juni 2014

Dag 47 - Faraco bij Nemoli

Monti Di Alpi

Moeilijke beslissing : tussen Latronico en Lagonero liggen twee serieuze knapen: de Monte di Alpi 1893m en de Monte di Papa 2005m. De SI gaat over de top van de Alpi maar ik heb geen topo kaart van dit gebied en een tekening van de buurman die het helemaal ziet zitten kan me niet echt overtuigen.
De beklimming nog een beetje maar bij de afdaling heb ik de grote twijfels over het verloop.
De topokaart die me niet geheel overtuigd
  De andere route heb ik zelf met Waypoints voorbereid maar die loopt om de papa heen en gaat ook tot 1600m. Bovendien heb ik sinds enkele dagen een spier in mijn linker been die sputtert dus beslis ik langs de baan de andere kant van de papa om te lopen. Hetgeen me de tweede dag wat tijd geeft om mijn spieren wat rust te gunnen. Onderweg in Calda de Neolithische grotten van Latronico, een van de belangrijkste in ItaliĆ«. Verder gaat het langs een strada statale en dan weet je niet wat het wordt.. Maar het valt mee, dit exemplaar is bezig op te rukken richting ravijn zodat hij vol scheuren zit en geen auto het waagt hier sneller dan 50 te rijden.

Toegang van de grot te Calda







Geen opmerkingen:

Een reactie posten