dinsdag 17 juni 2014

Dag 29 Tiriolo

De etappe van vandaag staat genoteerd als touristica, eenvoudig dus. Eerst langs een Albanees dorp waar de kruidenier het heeft over de 60% jeugdwerkloosheid zonder een voorspraak kom je hier niet aan een deftige job. En dan een rustige wandeling langs een onverhard baantje. Tot op een plaats de weg is weggespoeld over een lengte van 20m 5m diep in het riviertje dat er naast ligt. Een klauter partij langs een zandhelling die de zelfde richting dreigt op te gaan als het verdwenen wegdek brengt me na een kwartiertje terug op de weg. Even gaat dat en dan blijkt de weg overwoekerd te zijn door manshoge varens, netels en doornstruiken. Na een 100 m me een weg gebaand te hebben blijkt er geen einde aan te komen en keer ik om. Wat volgt is een 3 uren zoeken naar een alternatief maar alle sporen lopen dood. Ik besluit terug naar het laatste dorp te gaan en langs de autobaan te lopen maar dat blijkt een heel eind te zijn en terug naar 80m af te zakken terwijl de eindbestemming op 650m ligt. Iets tegen negen bereik ik na 37km dan toch het mooie dorp Tiriolo,  de lichtjes branden al.



Begin van de ellende


Geen opmerkingen:

Een reactie posten