dinsdag 17 juni 2014

Dag 27 Notello

Met wat fruit door een handelaar me toestopt en een gps spoor dat ik van internet heb is het easy walking vandaag. Langs de weg zie ik een bordje parco dat ik in insla op zoek naar water. Het blijkt een educatief buitenmuseum te zijn met opgezette dieren uit het krijttijdperk . De initiatief nemer daagt op van tussen  zijn wilde dieren. Het blijkt een geoloog op rust te zijn die niet kan rusten. Het park is nog maar 10 dagen open en het is alsof ik de eerste bezoeker ben waar hij ongeduldig heeft op zitten wachten. Even later daagt een koppel op met twee jongetjes die ook van het jurasic park sfeertje komen genieten. De geoloog geeft me uitleg over de ondergrond van Calabria een verhaal over stollings gesteente, graniet gneis en een opgestuwde bodem. s'avonds probeer ik het houtkacheltje uit met een portie rijst klaar te maken. Het is ontworpen om in India met weinig brandstof te koken. Er is een ventilator bij die geladen wordt door de warmte en waar je via een usb aansluiting ook een gsm met kunt herladen.

Het houtvuurtje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten