dinsdag 17 juni 2014

Dag 34 Lago Avro

Tentje aan het meer van Avro

Bij  lago Ampollino,  het eerste van twee meren die ik vandaag wil aandoen wordt ik na een bordje strada privata door twee paddestoelplukkers tegengehouden met de boodschap  dat het pad rond het meer niet gebruikt mag worden en sturen ze me terug. Nu wordt het begrip strada privata vrij snel gebruikt in Italië zodat ik even wacht tot ze uit de buurt zijn en keer dan op mijn stappen terug. Even verder is een boerderij die daar staat als geroepen want een onweer komt aanrollen. Als ik er even onder een afdak zit komt er een auto aangereden, de eigenaars, waarschijnlijk gealarmeerd door de championmannen. Maar ze zijn heel vriendelijk en schijnen  geen enkel probleem te hebben met mijn aanwezigheid. Ze vragen of ik nog iets nodig heb en ik antwoord dat ik wel wat brood kan gebruiken want mijn vooraad eten is ondertussen volledig uitgeput. Even later staat hij er terug met een groot brood een homp kaas en een aantal schellen gerookte ham. Als het gedonder stopt ga ik verder en de weg is na en tijdje overgroet door manshoge bremstruiken kloddernat van het onweer zodat ik snel van boven tot onder nat ben. Even later maakt de brem plaats voor een modder veld waar ik uitglij over een stuk nat hout zodat het plaatje kompleet komt. Maar aan water geen gebrek om de schade min of meer te herstellen.  De oversteek naar het volgende meer blijkt meegevall
en en brengt me naar het mooie Lago di Avro waar ik mijn tentje opstel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten