dinsdag 17 juni 2014

Dag 33 Vaccheria al fume Tachina

Mijn tuin voor één nacht.

Vaccheria al fume Tachina
Stefano maakt me nog een lekker lunchpakket voor ik verder trek. Eigenlijk is zijn b&b geen onderkomen aan de SI maar een integraal onderdeel van  de SI. Een wegwijzer stuurt me nog even de verkeerde kant op, blijkbaar bedoeld voor mensen die iets vergeten zijn in de b&b en niet dezelfde weg terug willen nemen. Met tweemaal de schoenen uit om een rivier over te steken kom ik er nog goed vanaf. Aan een asfalt baantje waar het pad langs komt is men bezig een adventure park op te bouwen. Dit ligt dicht bij Tirivolo destijds een Grieks dorp. Een van de mannen legt me uit dat er in de streek nog drie plaatsen zijn waar het antieke Grieks gesproken wordt. Hij zegt dat de Griekse en Albanese aanwezigheid het verschil in aard verklaard tussen Calabria en het noorden. Iets waar de noordelingen geen zicht op hebben. Ik ontkom aan een onweer dankzij een koffie die me door de man wordt aangeboden.  Daarna verdwijn ik in de bossen die me naar een schilderachtige vallei lijdt waar ik mijn tentje opstel in mijn parktuin van een nacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten