vrijdag 25 juli 2014

Dag 66 Aquino

Ik moet maar even de hoek omgaan of ik krijg mooie vergezichten op Montecassino. De abdij uit de zesde eeuw waar Benedictus zijn regel schreef en verbleef tot het einde van zijn leven.  Veel zesde eeuw schiet er niet van over want de abdij werd verschillende malen met de grond gelijk gemaakt. De laatste maal op het einde van WOII toen het belegerd eerd door Amerikaanse en Italiaanse troepen nadat de Duitsers zich in de strategisch gelegen abdij verschanst hadden. Cassino bruist van het leven wel een beetje druk naar mijn zin. Maar er is warempel een boekenwinkel. Kaarten hebben ze er niet maar een boekje met de plannetjes van de Via francigena del sud?  Ja dat wel!  Ik twijfel niet het aan te schaffen want zonder plan is het niet eenvoudig de weg te volgen. Bij nader inzien blijkt het net zo gesteld als met Compostela. Ik volg niet DE VF del SUD. Maar EEN VF del SUD. Het boekje beschrijft een route die vertrekt in Rome en aankomt in Bari maar voor de rest op twee dagen na een ander traject volgt dan het mijne. Resultaat is dat ik nu een indruk heb kunnen opdoen van de industrie gebieden tussen Cassino en Aquino hetgeen waarschijnlijk niet de bedoeling was van de lui die deze route hebben uitgezet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten