donderdag 3 juli 2014

Dag 51 Piaggine


De laatste 300m stijgen naar de top van monte Cervatti zijn adembenemende. Een smal padje gaat omhoog en geeft uitzicht op mooie panorama 's ik kan de hele tocht van de voorbije dagen overzien tot de monte Pollino toe. De koeien die voor de nacht naar de lagere gebieden afzakken lopen nu rustig boven mij het laatste sprietje groen weg te grazen. Het is vreemd dat je na al die klimpartijen boven bij het santuario gewoon een weg heb die naar beneden lijdt. Nu is het hier doodstil maar volgende week bij een processie zal het hier weer een massa volk zijn. Ik neem opnieuw een sentiero naar beneden en wordt beloond met een troep everzwijnen die uit alle hoeken te voorschijn komen om plaats voor me te maken. Rond de 1000m staat het vol met lavendel. In Piaggine  vraag ik of die geteeld worden. Nee de boeren hier en   daar  voor eigen gebruik maar verder niet. Misschien nog een gat in de markt. Een lavendel zeepfabriekje in Campania op de flanken van de Cervatti.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten