zondag 6 juli 2014

Dag 52 Cornet Monforte


Huis op weg naar de ravijn... Mooi uitzicht,  maar geschikte meubels vinden?

Voor ik vertrek ga ik nog even langs bij de proloco, de dienst voor de lokale promotie van het tourisme. Ik ben inmiddels in het nationaal natuurpark Cliento e vallo di diano waar ik nog enkele dagen in zal rondlopen en wil graag een kaart met de sentieri. Het lokaal staat er  nog,  vrij  recent gebouwd maar de dienst wordt niet bepaald bemand. Door de stoffige ramen zie ik wat dossiers en boeken op de grond verspreid. En jawel een kastje met folders van het park. Blijkbaar weer eens een goed initiatief: informatie verschaffen aan de talrijk te  verwachte toeristen. Maar bij het uitblijven van de massale toeloop is ook dit project weer een stille dood gestorven. En het dorp sudderd verder in zijn zuiderse gewoonten. Maar de tocht over de monte Vito mag er weer zijn met een sprookjesachtige aanblik van Corleto Monforte waar ik bij valavond aankom op zoek naar een onderkomen voor de nacht.

Corleto Monforte bij valavond

Geen opmerkingen:

Een reactie posten