donderdag 3 juli 2014

Dag 50 rifugio monte Cervatti

Monte Cervatti is met 1899m de hoogste van Campania. Even onder de top is een bedevaartsoord madonna dela neva waar een middeleeuws pad naar toeloopt. Even na de eenmaking van Italië in 1860 is er ook een weg aangelegd om de communicatie tussen de verschillende streken te bevorderen. Maar ik ga voor het pad. Ik hou halt bij een cai rifugio een 300m onder de top waar ik mijn tent opsla en een vuurtje maak. De plaats doet me denken aan de alm uit het boek de wand. Na de ruige landschappen naar boven kom je op een vredige wei niets laat vermoeden dat je hier geïsoleerd zit. Zeker als ik gezelschap krijg van een koe die bijzonder geïnteresseerd blijkt te zijn in mijn vuurtje. Als ze na enkele aanmaningen toch weer met haar snoet in mijn vuur zit te pokeren barricadeer de omheining rond de rifuge zodat ze op afstand kan meegenieten wat toch niet helemaal naar haar zin is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten