zaterdag 19 juli 2014

Dag 61 Bucciano

Ik loop verder  langs de steile kant van het Partenio keten waar ik volgens het oorspronkelijke plan over zou gelopen zijn. Ik herinner me nog dat ik mijn hoofd brak over het feit  hoe je van die rotswand naar beneden kon geraken.   Google earth bracht me niet veel verder en uiteindelijk vertrouwde ik op een gps track van iemand die het al gedaan had. En nu ik erlangs loop zie ik in ieder dorp wegwijzertjes staan om naar boven te geraken. Benevento ligt hier niet ver uit de buurt. Dat was naast Spoleto de tweede belangrijke stad van het zuidelijk Longobardische hertogdom. En dat is te merken overal staan kastelen of ruïnes ervan die de verdediging tegen invallen uit het zuiden moesten verzorgen. Of waren het de basissen voor de uitvallen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten