donderdag 15 mei 2014

Dag 13 Montagna Grande

Ik laat in Francavilla de man van het lokale telefoon winkeltje naar mijn tablet kijken die alles kan maar niets doet. Na een veelbetekenende blik en 30 minuten geheime formules te hebben uitgesproken kan hij melden dat het spul terug werkt. Dit om te zeggen dat ik nu af en toe mijn dochters wat rust kan gunnen met het bijhouden van dit journaal. Het plan voor vandaag was via de  Montagna Grande over te stappen op de dorsale Peloritani in 4 dagen naar Messina te gaan. Probleem met deze route is aan eten en water te geraken en daarvoor is de passage langs het enige dorp Antillo cruciaal. Na 1800 stijgmeters ben ik boven geraakt maar bleek de overstap op het pad geblokkeerd en kon ik niets anders dan terug op mijn stappen keren enkele pogingen om op een andere manier  Antillo te bereiken liepen op niets uit. Slotsom was dat het inmiddels donker werd en ik op enkele km van het vertrek punt van die morgen mijn tent in de gierende wind heb moeten opslaan. Wel geflankeerd door wat geiten die de streek daar kennen, ik kan me veilig voelen.
Jong koppeltje dat mijn weg kruist

Geen opmerkingen:

Een reactie posten