zaterdag 27 juni 2015

Dag 07 San Sosti

Als je nog in kabouters gelooft heb je hier geen kompas, kaart of gps . Je volgt gewoon de tekens maar voor mij ligt dat wel anders. Ik loop volgens een GPS track van de CAI voor sentiero 601 die gelijk loopt met de SI31. Het begint heel relax en een groep loslopende honden kan ik voorbij geraken maar eens in het Parco di Pollino loopt het spoor los door een bos met steile hellingen omdat het altijd maar moeilijker wordt besluit ik terug te keren om de volgende dag vanuit San Sosti op zoek te gaan naar een pad dat beter begaanbaar is. Bij de rifuge Falcone kom ik een herder tegen, eigenaar en bouwer van de hut, die me uitnodigt bij hem thuis koffie en nog iets steviger te drinken. Hij spreekt een Italiaans dialect waarvan het italiaans erg ver te zoeken is. Toch krijgt hij uitgelegd dat ik via een mulattiere in de buurt van Artemis, een archelogische site, kan geraken. Onderweg neem ik wel het verkeerde been van een splitsing zodat ik  toch nog een heel eind langs de baan moet stappen voor ik in San Sosti beland. Daar is genoeg te bekijken om er een dag terug op adem te komen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten