woensdag 17 juni 2015

Dag 03 San Fili

Ik zag ze gisteren al geniepig over het kustgebergte kruipen. Witte wolkjes die gedonder brengen. Dus spannend. Ik besluit te overnachten onder dak en niet in de bergen zoals het plan was. Tussen de middag stap ik een pizzeria binnen, die me behoed van een eerste fel onweer. Daar zijn we weer flink aan ontsnapt want daarna is de zon er weer met een frisse wind. Eenmaal uit de stad is het weer leuk dat iedereen je aanspreekt. Van een man mag ik zijn kriekenboom plunderen en een andere man wijst me de weg naar de oude spoorlijn die de verbinding maakte met de zee voor de lange tunnel gemaakt werd. Op geen kaart te bespeuren maar hij gaat wel recht op mijn doel af. Morgen ga ik me terug wat inhouden tot er geen onweer meer in de lucht hangt en de kust veilig is. Niet zo erg want ik zit in een formidabele Bed and Breakfast Antica Calabria in San Filli, alle comfort voor geen geld. Mij onderweg aangeprezen door de grootmoeder van de uitbater Francesco. Bij de informatie die hier ligt, een bundeltje met kunstwerken die je hier in de streek kan zien. Daaronder een wandtapijt van Jan Leyriers, brusselaar 1686, die hier met de grootste zorg werd gerestoreerd. Calabria waar Vlamingen thuis zijn.

Om van Rende in San Fili te geraken als voetganger moet je creatief zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten