maandag 3 mei 2021

Dag -1 Isola delle Corentti

 Naar de bronnen van de Strada a Nord 

Geen risico's vandaag! Ik sta een kwartier voor het aangekondigde uur aan de halte van de ACT bus die me naar een oase aan de Capo Passero op 12km van het Isola delle Correnti zal brengen. En de bus staat er, wel zonder chauffeur. Een aantal andere bussen komen en gaan maar mijn exemplaar blijft vrolijk surplassen. Als drie kwartier later er nog geen beweging in komt besluit ik de de 32km voor vandaag te voet af te leggen. Enkele uren later net voor ik aan de Oase ben rijdt de bus, nog altijd even vrolijk gestemd me gezwind voorbij. Voor de rest is er vandaag behalve een verdwaalde flamingo geen leven te bespeuren en ik maak me zorgen de nacht in te gaan zonder water, tot ik op het strand een halve fles water zie staan. Ik ben in euforie het mirakel heeft weer van zich laten horen.


 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten