vrijdag 25 juli 2014

Dag 67 Ceprano

Romeinse weg bij verlaten Aquino
Ik ben in Aquino in een regenvlaag aangekomen hetgeen een troosteloze indruk gaf van het dorp van de beroemde Thomas die ze er nog niet vergeten zijn maar waarvan je meer te weten komt op Wikipedia dan in het dorp zelf. Dit beeld wordt rechtgezet bij het verlaten van het dorp die langs de Romeinse poort en strada Latina gaat. Dankzij de beschrijving van Rita en Piet beland ik op het juiste punt om het dorpscentrum te verlaten en tot mijn verbazing is de route aangegeven met duidelijke bordjes en nog wel in de Zuid noord richting zodat ik onbezorgd kan genieten van de rustige wegen. Verder vind ik de wegbeschrijving een hint van Piet voor het TGV spotten tijdens de Picknick,  een hint waar ik gretig op inga en met succes: 8 stellen op 30 min, 4 in iedere richting en als ik mijn rug draai om verder te gaan nog een die achter me door ritst. Mijn dag kan niet meer stuk.

In Ceprano wil ik nog even bezoekje brengen aan de oudste Italiaan of wat er nog van overblijft. Maar het Museum is gesloten, ons oudje heeft ook recht op een beetje rust.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten