zondag 1 juni 2014

Even geduld, intermezzo wegens technische storing.



Een onverwacht mooie afdaling brengt me 800m lager en 10km verder in Cittanova. In de bergen en hoogvlakte van Aspremonte zie je niets van het  lager gelegen gebied dat zich nu ontvouwd. De sporen van de trein liggen er nog maar de trein hebben ze alvast vervangen door een bus die niet rijdt want het is zondag. Daar kan ik maar naar gissen want de uurregeling van de bussen is bedekt met het programma van de plaatselijke cinema: Storia di una ladra di libri.  Die wil ik wel zien maar we moeten verder, Rome is nog ver en de weg gaat niet recht. Dus de volgende 20km maar te voet naar de kust waar ik een nachtbus naar Perugia kan nemen. Onderweg sta ik stil bij een gedenkplaat, 6 namen en zes leeftijden 54, 25, 22, 20, 20, 17 meer uitleg is er niet nodig, ik wordt ook stil.


In Tuoro wacht me een valk die zijn nest in de gevel heeft gemaakt, van muizen weet hij alles en in  lucht ballet is hij sterk maar van GPS'en weet hij niets. Oude windowsen en internetten die niet werken doen me na 4 dagen besluiten om naar Edegem te gaan, waar het probleem op een uurtje is opgelost en ik een ticket naar Lamezia Terme bestel om dinsdag dit verhaal verder te zetten.


1 opmerking:

  1. Beste Luc, Het was er nog niet van gekomen om te lezen hoe het je vergaat. Zo te lezen gaat de tocht met voor- en tegenspoed en ik hoop dat je knie het tot het einde toe vol gaat houden. Ik wens je een super aankomst in Rome en een behouden thuiskomst in Belgiƫ.
    Hartelijke groeten van "de onfortuinlijke pelgrim" (Loes)

    BeantwoordenVerwijderen