vrijdag 30 mei 2014

Dag 22 Passo del Mercante



Er was kans op regen, en die kans wordt met twee handen gegrepen. Het begint s' nachts en zal niet ophouden tot in de namiddag. Na het avontuur van de dag voordien vraag ik me af wat het gaat worden met de tweede rivier die moet overgestoken worden. Maar al snel kom ik terug op duidelijke aanduidingen van de SI. Waarschijnlijk heeft men een nieuw tracé vastgelegd zonder aanduiding het oude te verlaten en ben ik zo de vorige dag de mist in gegaan. De oversteek gaat nu vlot en onderweg kruist er nog een vuursalamander mijn pad. Na een klim brengt me naar Zomara met een ostello en pizzeria van ver aangekondigd met de vermelding open all year round maar als ik er voor sta zo gesloten als maar kan. Gelukkig vind ik in het uitgestorven vacatie dorp een afdak waar ik mijn tent en natte kleren kan laten drogen. Als ik verder wil trekken en wat waypoints's verwijder van de gps blijkt die down te gaan en niet meer door de opstart procedure te geraken. Zonder gps is het op de wijze dat ik trek als een tocht door het moeras. Bovendien wil ik de opgeslagen  tracks van de voorbije weken niet verliezen. Dus besluit ik naar de kust te gaan waar ik de trein kan nemen naar Tuoro om de zaak te herstellen. Dat is 30km verder dus besluit ik de nacht op de pas door te brengen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten